El que no t'han explicat de les 24H de Resistència en Ciclomotor 2012

Aquest passat cap de setmana, 1 i 2 de setembre, s'ha celebrat al Parc del Tenes de Lliçà d'Amunt la XXXIII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotor de la Vall del Tenes que ha estat guanyada per l'equip Sis de Sis Racing, format per Santi Bertran, Òscar González i Jordi Rodés.

Aquest edició de les 24H ha batut el rècord de voltes, amb 497, i de quilòmetres, amb 854,32. A més, només tres equips van abandonar sense acabar la competició. La prova va comptar amb equips de França, Holanda i Itàlia i amb pilots de renom del motocròs i l'enduro com Javier García Vico, Aleix Espargaró, Rubén Luengo, Òscar González, Marc Solam, Santi Roig, Joan Ardid o Pere Jofre Pérez.


Els guanyadors
L'equip Sis de Sis Racing, format per Santi Bertran, Òscar González i Jordi Rodés, va guanyar la 33a edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotor de la Vall del Tenes-Gran Premi Circuit de Catalunya d'enguany; seguit de l'equip Circuit MX Yasuni que va classificar-se en segona posició, a només 42 segons de diferència del vencedor. La tercera posició va ser per l'equip Taller Pelayo; i l'equip del pilot de MotoGP Aleix Espargaró, GCR41, va acabar en quarta posició.  

   ► Classificació final de la cursa


El que no es veu de les 24 Hores
La Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt va estar present a la cursa per ensenyar-te tot el que no es veu de la festa del motor del nostre municipi. Posa't l'acreditació, passa i mira!

Durant la cursa els organitzadors tenen poc temps per descansar, son 24 hores molt intenses en les que no deixen de passar coses i l'equip ha d'estar per resoldre qualsevol problemàtica. Un cop entrem a la zona d'organització ens trobem, en primer lloc, la cabina de Reprografia i Classificacions on es dediquen a actualitzar la informació al web oficial, a les xarxes socials i a l'aplicació per mòbils estrenada aquest any. Però no només fan això, també actualitzen, imprimeixen i reparteixen les classificacions en paper que arriben al públic.






Al costat hi ha la Direcció de cursa i la Megafonia: la Direcció són els encarregats de vetllar per la seguretat dels pilots avisant-los si incompleixen alguna de les normes, penalitza-los o ajudar-los si els sorgeix cap problema. Són els màxims responsables de la cursa; i la Megafonia és allò que escoltem durant el transcurs de la cursa, els Espiquers. Aquest any es comptava amb dos que es substitueixen per descansar i que es dediquen a animar al públic i avisar per megafonia quan passa quelcom amb els pilots.






Una de les parts més importants de la cursa és el Cronometratge. Aquest compta amb dos espais diferenciats que podem veure des de fora en forma de mòduls de dos pisos. A la part d'avall hi ha el comptavoltes digital i a la part de dalt hi ha els comptadors manuals formats per tres persones que compten, al mateix temps, les motos que passen per la línia de sortida. Aquesta informació li donen al supervisor, revisa que a les tres paperetes digui el mateix i sigui correcte i li passa a la persona que actualitza la informació a l'ordinador per què arribi a la Classificació que comentàvem abans.






També vam estar als Box on els equips revisen, arreglen les seves motos i descansen mentre gaudeixen mirant la cursa i animant als seus pilots. Els canvis de pilot i el repostatge no es poden fer al Box, hi ha un lloc específic i totalment separat on el públic no hi pot accedir de cap de les maneres. Per fer el canvi de pilot, el substitut ha de sortir del box totalment equipat amb tots els mitjans de seguretat posats. N'hi ha equips que aprofiten per revisar la moto, n'hi ha d'altres que aprofiten per donar-se indicacions i n'hi ha que fan el canvi en mil·lèsimes de segons.






El circuit compta amb un espai de descans i una zona lúdica al Pinar de la Riera. El Padock és el lloc de descans dels pilots, dividit entre el Pinar i el pàrquing de la Piscina Municipal, on els equips poden plantar les seves Caravanes, tendes de campanya, cotxes, etc. La zona del Bar compta amb tres espais diferenciats: per un costat està la barra i terrassa on el públic pot demanar el què vulgui; a la zona de la cuina els organitzadors tenen espai per dinar, descansar i desconnectar sense distraccions; i la zona VIP, totalment tancada on mengen les autoritats.






Els darrers 30 minuts es concentren tots els voluntaris de l'organització a la zona de la Direcció de la cursa preparant el final de la cursa, l'arribada de les autoritats, l'entrega de premis, etc. El temps passa molt de pressa i hi ha moltes coses a fer, ningú para i tothom corre d'un costat a un altre. Un cop acabada la cursa i les autoritats reben les motos, el públic i familiars dels pilots envaeixen el circuit per felicitar-los i dona-los suport.



0 | COMENTA AQUESTA ENTRADA:

Publica un comentari a l'entrada

L'administració del bloc es reserva el dret d'eliminar qualsevol missatge que contingui propaganda o publicitat d'empreses i/o que insulti o utilitzi un llenguatge ofensiu, racista, violent o homòfob. L'Espai Jove El Galliner no comparteix necessàriament el contingut de les opinions publicades.