Humor i tradicions de Cap d'Any

Falta només un dia per Cap d'Any, una nit molt especial i tradicional. A partir de les 24h serà el moment de demanar infinitat de desitjos i de coses impossibles per que el nou any sigui millor que el que s'acaba.

Però res és tan fàcil. Per a que es compleixin tots aquests desitjos, al nostra país, es fan infinitat de tradicions molt singulars.

Avui faig, en clau d'humor, un repas a la infinitat de tradicions estranyes i incoherents històriques que s'haurien de fer per tenir sort al 2012. T'atreveixes amb tot? Jo no sé si podré...


1)"Utilitza roba interior vermella regalada"
Regalada? Tal i com està l'economia? Sense parella... A qui li demano jo uns calçotets vermells? I si em regalen un tanga què faig? Jo no estic acostumat a aquestes coses eh...

2)"Introdueix un anell d'or a la copa de Xampany amb la que faràs el brindis"
Ah, ara he d'aconseguir també un anell d'or? No haurà de ser regalat també no? I espera que no me l'empassi... com li torno a la iaia si ho faig?

3)"Introdueix diners dins de les teves sabates"
Ah mira, això no és tan difícil! Però desprès no puc garantir que estigui en bona qualitat. Però amb això no pateixo, els bitllets dolents sempre van a parar a la pastisseria.

3)"Treu les maletes a la porta de casa o fes un volt al carrer amb les maletes"
La primera opció ni pensar-la, no has vist als meus veïns, tenen cara de necessitar maletes [o tot el que deixi al seu abast].

4)"Utilitza la roba interior a l'inrevés"
Torne'm-hi amb la roba interior... No vull pensar qui va escriure això, de ben segur que va ser avantpassat de Carmen de Mairena com a mínim! Ah, i que algú m'expliqui com em poso el tanga vermell de l'inrevés.

5)"Encén espelmes de colors, cada color significa una cosa diferent"
El tema de les espelmes a la meva àvia li agradarà. Però no em dius quin color he de posar! Penso que negres no, m'equivoco?

6)"Quan surtis al carrer, intenta que la primera persona que vegis sigui jove, ja que mentre menor sigui, major serà la felicitat"
Aquesta deu ser la pregunta trampa de l'examen. Intentaré no fer-ho, per què anar amb els ulls tancats pel carrer no serveix, no?

7)"Un cop passades les 12 campanades, fica les mans a una font amb sucre i renta't les mans amb Cava. Atrauràs diners"
No, això si que no! Amb l'alcohol no s'hi juga, que val mols diners i desprès no me'l puc beure.

I, per últim, si has aconseguit fer totes les anteriors i no estas esgotat, arriba la més tradicional: "Menja un raïm amb cada campanada". Ara! Aquesta si. Crec que serà l'únic que faré. Total, no he de fer res, quan arribi a la taula ja estarà tot preparat. No hi ha res com acabar l'any en família.

Per cert, amb una mica de sort la meva àvia no recorda que aquest any la Nit de Cap d'Any les fa aquesta famosa cantant de folklore, el seu fill i el presentador aquest del cor.

FELIÇ 2012... FAMÍLIA!
PER DAVID MORALES

1 comentari:

L'administració del bloc es reserva el dret d'eliminar qualsevol missatge que contingui propaganda o publicitat d'empreses i/o que insulti o utilitzi un llenguatge ofensiu, racista, violent o homòfob. L'Espai Jove El Galliner no comparteix necessàriament el contingut de les opinions publicades.